משטרת ישראל נאבקת ללא הרף בתופעת הקטל בדרכים ולצורך כך היא נוקטת בכל מיני אמצעים הכוללים אכיפה ואפילו עידוד של חקיקה בנושא. במסגרת המאבק המבורך בתאונות הדרכים החליטה המשטרה שהחל מהראשון לאפריל בשנת 2010 לא יומרו יותר דוחות התנועה בדוחות אזהרה מפני שמחקרים מטעם המשטרה בנושא הגיעו למסקנה כי המרה של דוחות באזהרות הוכחה כלא אפקטיבית ולא יעילה, ובעלת כושר הרתעה נמוך. כך יוצא שנהגים שקיבלו אזהרה אינם מפנימים את המסר ורבים מהם נתפסים שוב בעבירות כגון נהיגה בשכרות או עבירות הדורשות התערבות של עורך דין תעבורה.
מהם התנאים להמרת הדוח באזהרה
עקב שינוי המדיניות קבעה המשטרה מספר תנאים אשר רק לפיהם ניתן יהיה להמיר את דוח התנועה באזהרה בלבד. כאמור, נהג אשר ברצונו להמיר את דוח התנועה שלו באזהרה יהיה נהג אשר מלאו לו עשר שנים של וותק בנהיגה על הכביש, כמו גם עבר נקי מעבירות תנועה של לפחות חמש שנים רצופות. בנוסף לכך לא תינתן אזהרה בעבירות חמורות כגון מעבר באור אדום, עקיפה על קו הפרדה רצוף, חנייה בחניית נכים, נהיגה תוך כדי שימוש במכשיר סלולארי, אי ציות לתמרור עצור או מטען חורג.
מדוע החליטה כך המשטרה?
הדוחות הסטטיסטיים והמחקר של המשטרה מצביע על כך שהנהגים ראו במתן אזהרה כמעין הזדמנות שנייה לברוח מזרועו הארוכה של החוק, ולא השכילו להפנים את המסר אודות חומרת העבירה והסיכון אותו הם לוקחים עליהם ועל הסביבה.
מה קורה בפועל עם המרות לאזהרה
אם כן, בעקבות השינויים בחוק וההקשחה של מדיניות האכיפה של משטרת ישראל שהופכת את האפשרות לזכאות לאזהרה לכמעט בלתי אפשרית, לא מן הנמנע שלמעשה ראינו את סופה של אפשרות ההמרה לאזהרה שהופכת למעשה לבלתי קיימת עוד בפועל. עורך דין תעבורה.
על מנת לדעת מהי דרך הפעולה הנכונה לאחר שנהג קיבל לידיו כתב אישום, עליו לבחון את העונש הצפוי לו במידה ויורשע, העונש בצרוף חומר הראיות שנותן אינדיקציה על מידת אשמתו של נהג מובילים להחלטה על דרך הפעולה הטובה ביותר בנסיבות אליהן נקלע הנהג. במצב שכזה ובמטרה לבחון את מידת העונש הצפויה צרו קשר עם המומחים בתחום התעבורה באמצעות האייקון "צור קשר" ותקבלו מידע מפורט וברור לגבי הסיכונים הצפויים לכם. העונש אשר יוטל על נהג נגזר באופן ישיר מחומרת העבירה בה הוא מואשם, כאשר במידה והנהג מורשע יש לדעת כי קיימים סעיפי אישום אשר מורים על עונש פסילה (בפועל) מינימלי הקבוע בחוק.